En annorlunda jul, ett annorlunda nyår

Sista veckan innan juluppehallet blev lyckad. Kniviga motstand vands till kunder och forsaljningarna flyter pa. Aven julafton skulle spenderas med dorrknackning men regnet hade valt att fullstandigt osa ner denna dag och bara jag och Toby (av typ 10 pers) valde att dyka upp. Boss blev sjukt besviken och sur pa dom andra och gav oss darfor $200 var och vi fick ga hem. Nice julklapp, ja!

Spenderade istallet julaftonen med Toby (som nu flyttat in i vart sharehouse), nudlar och ol och gick ut med jobbet en stund pa kvallen. Kandes grymt ovart att fira jul nar all julkansla, prinskorv och slakt lyser med sin franvaro samt temperaturen ligger pa over 30 grader. En liten skype-date med slakten pa natten frambringade dock en gnutta forstaelse over det trots allt kanske var den 24 december.

En planerad fiske/golf/oldrickar-trip till Cooktown med jobbet i mellandagarna blev plotsligt installd pga for mycket regn och jag bestamde snabbt att flyga ner till Sydney istallet. Framforallt for att traffa Adam, Jocke och fira nyar pa vad som brukar kallas basta stallet pa jorden. Aven om jag brannde viktiga pengar sa kommer jag ALDRIG nagonsin angra det beslutet :)

Anlander tll Sydney pa kvallen 26e. Tog mig 2 manader att resa upp till Cairns och nu tog det bara 2,5h tillbaka, min hjarna var ytterst forvirrad...


Blue Mountains


Blue Mountains



Innan den stora smallen spenderas 3 dagari Blue Mountains (ett par timmar tag fran Sydney) med Jocke, Adam, Carro, Emma och hennes lilla van Elin. Hjarnan var redan forvirrad och nu fick aven kroppen en rejal shock. Fran >30 gradiga, overfuktiga och tropiska cairns till ett typ 10-gradigt berg utanfor Sydney. SVINKALLT!! Hade inte alls klader for det men lyckligtvis blev de lite varmare dagarna efter. Nagra vandringsturer varje dag i fantastisk natur. Riktigt haftig nationalpark, sjuka vyer och en grym naturupplevelse. Harligt att andas lite frisk, kylig luft och tack vare det kunde jag for forsta gangen pa lange aven springa en liten runda, vilken njutning!
En lang vantan pa grasmattorna framfor Sydney Harbour Bridge

Nyar. I Sydney. WOW. Gick upp tidigt nyarsaftons morgon for att komma in och fa bra platser pa de begransade sk "vantage-points". Koade i flera timmar men bytte anda point senare for annu battre utsikt over Sydney Harbour Bridge. Var tvugna att vara kvar dar hela dagen och dodade tiden genom att chilla och sova i graset. Hade ju aven mycket att prata om och tiden rullade pa. 23.59.59. BANG! Tillsammans med 1,5 miljoner (!) mannsiskor i hamnen beskadade vi nagot helt oslagbart. Grymmaste nyaret ever. Punkt.

Postat av: Maria

Henning, jag kan bara säga att jag är så avundsjuk! Kul att ni har det så bra och hoppas ni inte dras med i översvämningarna. Ta hand om er och njut av tiden! Kram Ia

2011-01-15 @ 12:09:41
Postat av: Lennart

Tjena läget där nere?

2011-03-30 @ 22:26:31
Postat av: Lennart

Skönt jag la in kodningen på en prov sida som jag gjorde så skickades kommentaren hit :D

2011-03-30 @ 22:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Kommentar: