Det har med narproducerat...

Under gardagen knaprade jag i mig den starkaste kiwi-frukt jag nagonsin atit. Den ar val farsk och narproducerad tankte jag, men sen borjade jag fundera...

Australien ar kant for att producera allt sjalva och importerar minimalt. I matbutiken finns det ytterst fa saker som inte ar fran landet och kommer man till frukten ar det nastan omojligt att hitta nagot. En valdigt hyllad och omtyckt grej med tanke pa hur mycket man sparar pa transporter och natureren!


Egentligen kanske det inte ar sa konstigt att de kan odla allt sjalva nar de har typ alla sorters klimat och ett land storre an hela europa. Men det gor ju att grejerna som ar "narproducerade" lika garna skulle kunnat fraktats en stracka som kan jamforas med typ sverige-sahara haha. En liten fundering bara.

Nar jag anda ar inne pa amnet matbutiker sa vill jag bara namna att jag ar sa less pa alla 100% sockerfria, 99% fettfria, mega-diet 100% osv produkterna, hyllorna fullstandigt svammar ovar av dessa. Usch!
Postat av: Adam

Haha, vi reagerade över det. Hemma står det typ 3% fett men här står det 97 % fettfria, låter det nyttigare då eller??

2010-09-17 @ 15:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Kommentar: