Thailänsk slut-schtek

I och med att vi lämnade Nya Zeeland och tog oss mot Thailand skulle jag få uppleva mitt längsta dygn någonsin, bokstavligt talat. Bara den långa väntan på flygplatserna och flygningar på över 15h gjorde en ordentligt trött. Att tidsskillnaderna gjorde dygnet 30h långt gjorde inte saken bättre. Men men, snart riktigt semester utan massa rese-hets.


Efter en dag i Bangkok bagav jag och Emma oss mot Koh Chang för ett par veckors schtek och chillande. Hade galet tur med vädret och klarade oss från massa regn och översvämningar som drabbade stora delar av övriga Thailand. Vi bodde billigt och mysigt i Bungalows på stranden och under de 2 veckorna beskådade vi apor, käkade massa smaskigt o mystiskt, åkte vespa, utsatte våra kroppar för mycket sol och bara allmänt relaxade och njöt.

Ekrarna på vår hoj pajade en dag också (inte vårt fel såklart haha) och vi fick betala hela 15kr var i reparationskostnad, vilket skämt.  

 

När man bara har chillat i 2 veckor var vi rätt trötta på det och taggade på shopping i Bangkok istället. Går upp tidigt första morgonen på hotellet för Emma råkade fylla 22 och skulle bestämt väckas med "vacker" sång. Födelsedagen spenderade vi på en av världens största marknader, Chatuchak Weekend Market. Shoppingen och prutningarna flödade vilt.

 

Någon dag senare testade vi den intressanta "fisk-spa:t". Tror vi hamnade på nåt udda ställe för fiskarna var rätt stora och bet upp ett litet sår jag hade på foten så jag började blöda, oopsi!

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Kommentar: