Australiens östligaste punkt

Att lamna sydney sa snabbt som mojligt efter avslutat Surf Camp var sjalvklart, hade verkligen trottnat pa storstaden och det lite svalare klimatet dar nere. Maria hade dock pa nagot mystiskt satt fixat in sig hos en livraddare (tv-kandis?) pa Bondi Beach haha. Hon skulle i alla fall fa en gratis surflektion nagra dagar senare och befallde mig inte vanta pa henne utan sticka i forvag uppat ostkusten. Jag hangde da istallet pa ett annat skont gang med nagra jag lart kanna pa lite olika satt, nagra fran Surf Camp tex. Nagra dagar efter den 13 timmars langa bussresan till Byron Bay haller jag fortfarande ihop med dessa 7. Maria hittade ocksa hit efter ett par dar av egna aventyr. 

Pa dagarna har vi kollat in den lilla byn/staden, chillat pa beachen och planerar att surfa lite nagon dag nar vagorna ar pa topp. Vi har aven testat pa ett av tydligen australiens basta nattliv, helt ok! Kanns som langt over 20 grader i luften pa dagarna och vattnet ar langt ifran kallt det ocksa, sa jakla skont!

En av Byrons Bay's strander, ska se till att fixa upp fler bilder. Ha talamod :)



Gick upp tidigt en morgon och sprang en runda innan frukost. Solen stod hogt redan kl 7 och stekte pa. Foljde en slingrande stig genom en liten exotisk regnskog upp pa ett berg mot en fyr. Fortsatte sen ut pa Cape Byron - Australiens ostligaste punkt! Kanns sa sjukt overkligt att blicka ner over gigantiska strander utan slut och megablatt vatten sa langt man kan se. Sant som man typ bara trodde fanns pa bild. Nastan sa att man ar tvungen att nypa sig i armen, men det vagar jag inte. Skulle det vara en drom, vill jag inte vakna...

Postat av: micke larsson

hej

kul att du har det kanon down under, vid den fyren var jag också för 20 år sen, har för mig byron bay var ett kanonställe då också

2010-10-04 @ 21:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Kommentar: