Ett slut och en början?

Efter några dagar på den lilla tropiska Magnetic Island utanför Townsville, där massa koalorna hoppade runt bland träden, tog vårt busspass slut och vi nådde slutdestinationen längs östkusten, Cairns.

Redan efter ett par dagar hittade vi ett sk "share-house" som jag, Carro och Emma kunde flytta in i. Riktigt billigt, fräscht och mysigt hus vi delar med 2st andra tjejer. Dom jobbar båda i barer så vi ser knappt skymten av dom, sover på morgonen när vi går upp och jobbar hela kvällarna. Vi har näst intill ett hus för oss själva alltså, underbart!

Tanken var förstås att försöka fixa lite jobb också, efter ett samtal blev jag inkallad till någon typ av anställningsintervju. Företaget arbetar inom marknadsföring/försäljning och anlitas av andra företag som vill få sina produkter sålda. Busssjäkeln var nästan 40 min sen så blev förstås försenad till intervjun, fuck. Ringde upp bruden som skulle hålla i den men hon bara skrattade trots att hon var tvungen att vara kvar efter arbetstid...

Fick först fylla i ett provliknande papper med massa jobbiga frågor som varför jag vill ha jobbet, varför det passar just mig, vad jag har för framtida planer i karriären osv. Flummade till svaren så gott jag kunde. Sen drar hon in mig i ett rum och håller en kvarts utfrågning om tidigare erfarenheter mm. Försökte smöra på som bara den, jobbet skulle sitta fint på cv:t och i plånboken. Hon blev uppenbarligen nöjd för hon kallade mig direkt efteråt till en ytterliggare intervju, med bossen, nästa dag.

Tillsammans med Jason, en 25årig australiensare som senare visade sig vara gay, fick jag komma in till bossen. Han frågade ut oss, berättade om företaget och att om vi lyckades med dagens intervju skulle vi få sälja betaltv-abonemang, hmm. Trots att Jason hade grym föredel med språket så försökte jag även här smöra och ställa massa frågor så ofta det gick. Efter en timme var det över och på eftermiddagen ringde telefonen: "Congratulations!"

Efter 2 träningsdagar i businesscentret där jag lärt mig sjukt mycket generellt om försäljning och hur mycket psykologi som ligger bakom ska jag nu vara färdig att testa mina skills i verkligheten i morgon. Har under hela helgen pluggat in över 100 helt okända tv-kanaler samt alla olika erbjudanden och priser. Puh. Mycket möjligt att jag blir sparkad efter några dagar om jag inte lyckas sälja tillräckligt. Kan inte göra mer än mitt bästa. Är ända hyfsat nervös...

Usch vad kallt det känns här inne efter att ACn stått på ett tag, termometern visar 26 grader. Cairns ÄR hett. över 35 grader i skuggan vissa dagar tär på kroppen. Kroppen som för övrigt har svullnat upp som en jäkla korv pga fukten och värmen, heh.

Postat av: Natalie J

Lycka till med det nya jobbet nu då henning, håller tummarna för dig! ta hand om dig och hälsa de andra sweds down there! :) <3

2010-11-16 @ 14:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Kommentar: